Online aankopen

1. Hoe bestel ik een product op de webshop?

Stap 1: Ontdekken
Ga op verkenningstocht en zoek de artikelen op die je het meeste aanspreken door gebruik te maken van de verschillende categoriën bovenaan. Heb je al een specifiek item in gedachten? Gebruik dan de zoekbalk om snel en gemakkelijk naar het product te navigeren.
Stap 2: In het winkelmandje
Klik op het door jouw gewenste product, vul het gewenste aantal in en duid eventueel de juiste maat aan. Zet het product nadien in je winkelmandje door te klikken op "In winkelwagen".  Wil je nog meer producten kopen, dan mag je gerust verder navigeren. De reeds toegevoegde producten blijven in je winkelwagen opgeslagen.
Stap 3: Naar de Kassa
Ben je klaar met verkennen, ga dan naar het winkelmandje door te klikken op het icoontje rechtsbovenaan. Kijk nog even na of je bestelling klopt en klik dan op "Naar de kassa".
Stap 4: Afrekenen
Heb je nog geen account? Registreer je dan en volg de instructies op het scherm.
Zo niet dan heb je twee opties:
- Afrekenen zonder account: Het is mogelijk om af te rekenen zonder account, maar dan kan je jouw bestelling niet meer raadplegen op de webshop en zal je enkel informatie via e-mail ontvangen.  Daarnaast kunnen items die zonder account besteld zijn achteraf niet gelinkt worden aan een nieuw account. Het is dus aangeraden om vanaf de eerste bestelling een account aan te maken.
- Gegevens bewaren voor later: Wanneer je een account aanmaakt, zal je jouw bestelling op de website kunnen raadplegen. Je zal ook vlotter opnieuw kunnen bestellen omdat je gegevens op je account bewaard worden.

 2. Hoe gebruik ik een kortingscode?

Vul eerst je winkelmandje met je gewenste artikelen. Ga nadien naar het winkelmandje door te klikken op het icoontje bovenaan.  Naast het overzicht van je producten vind je een veld waarin je de kortingscode kan invullen. Voer je code in en klik op "Toepassen". Indien je een geldige code invoerde, zal je korting onmiddellijk getoond worden. Er kan maar één code per order ingegeven worden.

3. Hoe accuraat zijn de prijzen en productbeschrijvingen?

We doen ons uiterste best om de productgegevens zo nauwkeurig mogelijk mee te delen, maar zijn echter niet aansprakelijk voor de door ons verstrekte adviezen, druk- en zetfouten op de website of door leveranciers of producenten verstrekte technische gegevens. Voor meer informatie hierover kan je terecht onder de rubriek "productinformatie" van de algemene voorwaarden.

4. Het product dat ik zocht is uitverkocht. Wanneer kan ik het opnieuw op de webshop vinden?

Is het artikel dat je op het oog had plots uit de webshop verdwenen? De kans is groot dat het product binnen de kortste keren weer beschikbaar zal zijn. Er zijn echter ook een paar exclusieve items die slechts voor een beperkte tijd verkocht worden.

Indien je wilt weten of je jouw product binnenkort opnieuw op de webshop kan vinden, neem dan contact op via het contact formulier of stuur een e-mail naar webshop@duvel.be

5. Kan ik in grote hoeveelheden bestellen?

Elk product op de webshop heeft een maximale bestelhoeveelheid. Wanneer  je meer dan het maximum wil bestellen, dien je dit aan te vragen via het contactformulier of stuur je een e-mail naar webshop@duvel.be.

6. Wat is de maximale hoeveelheid bier die ik kan bestellen?

Een bestelling mag max. 4 flessen van 75 cl bevatten. Zoals je weet verkiezen we bij Duvel altijd kwaliteit boven kwantiteit. We zouden natuurlijk niet willen dat er gebroken glasscherven bij je thuis toekomen in de plaats van het door jouw geliefkoosde bier.

7. Hoe weet ik dat jullie mijn bestelling gekregen hebben?

We sturen je een bevestigingsmail wanneer we je bestelling ontvangen hebben. Kijk ook eens tussen je ongewenste e-mails indien je de bevestiging niet meteen terugvindt.

8. Kan ik mijn bestelling aanpassen?

Wanneer er na je bestelling nog een item in je ogen blinkt, zal je opnieuw de bestellingsprocedure moeten volgen. Vandaar is het handig om je te registreren, dan gaat alles een pak sneller.

9. Kan ik (een deel van) mijn bestelling annuleren?

Indien je je hebt bedacht, wacht dan tot het pakket bij je thuis toekomt. Nadien kan je het binnen de 14 dagen zonder enige motivatie terugsturen. Toch zouden we vriendelijk en zonder enige verplichting willen vragen om steeds de reden van retour te vermelden. Hierdoor kunnen we onze producten en service steeds blijven verbeteren. 

Let op! Leveringskosten worden enkel terugbetaald indien de hele bestelling geretourneerd wordt. De retourkosten worden nooit terugbetaald.

Wil je meer informatie over het terugsturen van je bestelling, klik dan op deze link.

10. Ik heb gevraagd mijn bestelling te annuleren, maar ze werd toch verzonden. Wat nu?

Wanneer je na het annuleren van je bestelling toch een bevestigingsmail ontvangt, wacht je best tot je bestelling thuis toekomt. Als je het product aan de deur weigert, zal het automatisch terug naar ons verzonden worden. Je kan je bestelling ook gewoon retourneren. De retourprocedure vind je terug op deze link.

11. Kan ik een item ruilen?

Om een item te ruilen volg je best de retourprocedure. Wil je weten hoe je een bestelling kan retourneren, klik dan op deze link.

12. Wat als ik een deel van mijn bestelling niet gekregen heb?

Wanneer er een deel van je bestelling mist, kan het zijn dat er nog een deel onderweg is. Om na te kijken waar de rest van je bestelling rondhangt kan je gebruik maken van "Multicolli" op de "Track and trace"-tool van PostNL. Wanneer je op "Multicolli" geklikt hebt en geen ander pakketje te zien is, dan kan het zijn dat er iets misgelopen is met je bestelling. Neem dan conctact op met de klantenservice via het formulier of stuur een e-mail naar webshop@duvel.be en we helpen je graag verder.

13. Aan welke voorwaarden zijn de online bestellingen gebonden?

Voor algemene voorwaarden kan je een kijkje nemen op de infopagina.

14. Hoe zit het met de garantie op het artikel dat ik online heb gekocht?

De aankoopdienst van Duvel Moortgat zorgt steeds voor kwalitatieve leveranciers om je de beste artikelen te kunnen aanbieden. Indien er toch gebruik gemaakt zou moeten worden van garantievoorwaarden, zijn die afhankelijk van de leverancier van het artikel in kwestie. Duvel zal er alles aan doen om deze voorwaarden te vervullen en je een goede service te bezorgen inzake het vervangen van het artikel. Voor meer info kan je terecht op het deel algemene voorwaarden.

Online betalen

1. Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je kan op de webshop betalen met Visa, Mastercard, Maestro, Ideal & Bancontact.
Betalen via overschrijving is op dit moment niet mogelijk.

2. Kan ik per overschrijving betalen?

Nee, betalen via overschijving is momenteel niet mogelijk.

3. Hoeveel zullen de leveringskosten van mijn bestelling bedragen?

Duvel webshop levert je bestelling volledig gratis in België & Nederland vanaf 49 euro. Als je totaalbedrag lager ligt dan 49 euro, dan betaal je 5,80 euro leveringskosten in België en 7,75 euro voor Nederland.

Voor andere landen werken we met standaardprijzen. De tabel met standaardprijzen per land vind je terug op de infopagina.

4. Moet ik douanekosten betalen?

Nee, bestellen kan enkel binnen Europa, douanekosten zijn dus niet van toepassing.

5. Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, de prijzen zijn inclusief BTW.

6. Is er een minimum orderprijs?

Er is geen minimum orderprijs, maar bij een bestelling binnen België en Nederland vanaf 49 euro is de levering gratis.

7. Is het mogelijk om een factuur te ontvangen?

Wanneer je een factuur wenst te ontvangen, vul je best het contactformulier van de klantenservice in of stuur je een e-mail naar webshop@duvel.be. Let op! Een factuur is enkel mogelijk bij een bestelling van minimum 100 euro exclusief BTW.

8. Hoe vraag ik sponsoring aan?

Via volgende link vind je alle informatie die je nodig hebt over sponsoring: klik hier .

 

Levering

1. Op welke manieren kan ik laten leveren?

Pakketjes worden momenteel enkel bij je thuis of op je werk geleverd. Je kan je bestelling niet afhalen in onze Duvelshop te Puurs, in de Chouffe-shop te Achouffe of op een zelfgekozen afhaalpunt.

Wanneer je niet thuis bent zal je bestelling automatisch aangeboden worden aan je buren en krijg je een briefje in je brievenbus. Zijn je buren niet thuis? Dan krijg je ook een briefje en worden je producten geleverd op een afhaalpunt. Daar wordt het pakketje 14 dagen bewaard, kom je er niet om dan wordt het terug naar ons verzonden.

2. Kan ik mijn bestelling overal ter wereld laten afleveren?

In volgende Europese landen kan geleverd worden. Buiten Europa laten bezorgen is jammer genoeg niet mogelijk.

- België

- Bulgarije

- Denemarken

- Duitsland

- Estland

- Finland

- Frankrijk

- Groot Brittannië

- Hongarije

- Ierland

- Italië

- Letland

- Litouwen

- Luxemburg

- Nederland

- Oostenrijk

- Polen

- Portugal

- Roemenië

- Slovenië

- Slowakije

- Spanje

- Tsjechië

- Zweden

De leverigskosten per land verschillen wel, kijk zeker eens op de infopagina om te weten welke kosten op jouw land van toepassing zijn.

3. Hoe gebeurt de levering van mijn bestelling?

In België, Nederland en de rest van Europa leveren we met Post NL. Wens je meer informatie over onze transportpartners, dan kan je een kijkje nemen op https://www.beergiftsbelgium.be/nl/duvel/delivery 

4. Hoe worden kwetsbare producten, zoals bieren, verpakt?

We doen er absoluut alles aan om er voor te zorgen dat jouw bier of glas in zijn geheel bij je toekomt. Om te voorkomen dat fragiele bestellingen onderweg zouden breken, proberen we continue een zo optimaal mogelijke verpakking te ontwikkelen.

5. Kan ik mijn bestelling traceren?

Wanneer je je account gebruikt om producten te bestellen, kan je jouw bestelling volgen. Ook kan je gebruik maken van de "track and trace"-code die je in de bevestigingsmail meekrijgt, indien je je order ingelogd plaatste.

6. Wanneer mag ik mijn pakketje thuis verwachten?

We streven naar een snelle service en zullen in de mate van het mogelijke, de bestelde artikelen zo snel mogelijk bij je thuis bezorgen. Wanneer het door jouw gekozen artikel in stock is, zal het pakketje binnen de 2 tot 3 werkdagen bij je thuis geleverd worden. Bevat je bestelling een gepersonaliseerd product, dan vind je de levertermijn terug bij het product. Een gepersonaliseerd glas neemt altijd tot 10 werkdagen in beslag. Indien je naast een gepersonaliseerd glas ook andere items besteld hebt, zullen deze samen met je glas binnen de 10 werkdagen meegestuurd worden. Voor meer details kan je altijd terecht op de infopagina.

7. Wanneer wordt mijn gepersonaliseerd glas geleverd?

Een gepersonaliseerd glas neemt standaard tot 10 werkdagen in beslag alvorens wij het kunnen verzenden. Je gepersonaliseerd glas wordt met de hand gegraveerd en vraagt uiteraard de nodige tijd.

Bestel je een gepersonaliseerd glas samen met andere producten, dan zullen de andere producten niet apart geleverd worden, maar blijft je pakketje bij ons tot het gepersonaliseerd glas klaar is.

8. Kan ik het levertijdstip veranderen tijdens of na het plaatsen van mijn bestelling?

Neen, momenteel kan je je levertijdstip niet wijzigen.

9. Krijg ik een melding wanneer mijn pakketje geleverd wordt?

Je zal een seintje via e-mail krijgen wanneer je bestelling bij ons vertrokken is. Via track and trace kan je jouw pakketje verder volgen.

10. Moet ik tekenen wanneer ik mijn pakketje ontvang?

Nee, je hoeft niet te handtekenen wanneer we met je bestelling aan je deur staan.

11. Waar kan ik terecht indien ik een klacht heb over het gekocht artikel?

Indien je klachten hebt, aarzel dan niet om ons te contacteren en vul het formulier van onze klantenservice in. Zijn er problemen met het artikel zelf, dan stuur je best een e-mail met foto's van het product naar webshop@duvel.be. Neem contact op met ons vooraleer je het artikel terugstuurt, dan kijken we samen hoe het verder moet met je pakketje.

12. Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar deze was defect of beschadigd. Wat kan ik doen?

Werd je een beschadigd product bezorgd, maak dan foto's van:

1. het product zelf
2. de verpakking
3. de doos waarin het product geleverd werd

Stuur de foto's door naar webshop@duvel.be en we helpen je graag verder. Wij dragen de kosten van de terugzending, wanneer blijkt dat de fout bij ons ligt. Wacht dus met terugsturen tot je een antwoord op je e-mail ontvangen hebt.

13. Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar ze was niet volledig. Wat moet ik doen?

Wanneer er een deel van je bestelling mist, kan het zijn dat er nog een deel onderweg is. Om na te kijken waar de rest van je bestelling rondhangt kan je gebruik maken van "Multicolli" op de "Track and trace"-tool van PostNL. Wanneer je op "Multicolli" geklikt hebt en geen ander pakketje te zien is, dan kan het zijn dat er iets misgelopen is met je bestelling. Neem dan conctact op met de klantenservice via het formulier of stuur een e-mail naar webshop@duvel.be en we helpen je graag verder.

14. Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar de inhoud van het pakket klopt niet. Wat moet ik doen?

Wanneerde de inhoud van je bestelling niet klopt, kijk je best eerst eens op de "track and trace"-tool van post NL. Heeft de informatie niet geholpen, dan kan je het formulier van de webshop invullen.

Om alles vlotter te laten verlopen stuur je ook best foto's door van je bestelling. In dit geval stuur je best een e-mail naar webshop@duvel.be in plaats van gebruik te maken van het invulformulier.

15. Ik heb mijn bestelling niet ontvangen. Wat kan ik doen?

Op "track and trace'" van PostNL kan je de locatie van je bestelling vinden. Misschien ligt hij bij de buren of aan een ophaalpunt. Klopt er iets niet op de "track and trace" of hangt het pakketje ergens vast. Neem dan contact op met de klantenservice via het invulformulier of stuur een e-mail naar webshop@duvel.be.

 

Retourneren

1. Wat is jullie retourpolitiek?

Tot 14 dagen na ontvangst kan je zonder enige motivatie een product terugsturen. Toch zouden we vriendelijk en zonder enige verplichting willen vragen om steeds de reden van retour te vermelden. Hierdoor kunnen we onze producten en service telkens blijven verbeteren.

Op de infopagina [link afhankelijk van website] kan je terecht voor meer informatie over onze retourpolitiek of over hoe een product terug gestuurd moet worden.

 2. Hoe retourneer ik een product?

Het terugsturen van je bestelling kan snel en eenvoudig gebeuren. Voor een vlot verloop volg je best nauwkeurig het stappenplan op de infopagina.

3. Kan ik een item ruilen?

Om een item te ruilen volg je best de retourprocedure. Wil je weten hoe je een bestelling kan retourneren, klik dan op deze link

4. Kan ik een product dat ik in de Duvelshop in Breendonk heb gekocht omruilen via de webshop?

Nee, enkel producten die op de webshop besteld zijn, kunnen geruild worden.

5. Ik heb een artikel teruggestuurd dat ik op Duvel webshop heb aangekocht. Wanneer en hoe ontvang ik mijn terugbetaling?

Als je een terugbetaling wenst dan willen we vragen om je IBAN & BIC nummer in het herroepingsdocument of in de e-mail van aanmelding van de retour te vermelden. Op deze manier kunnen we sneller overgaan tot het afhandelen van je retour wanneer we het pakket ontvangen hebben.

We volbrengen de terugbetaling nadat we je retour in goede staat ontvangen hebben en deze gevalideerd werd. We trachten je terugbetaling binnen de 30 werkdagen te volbrengen. Het terugbetaalde bedrag komt overeen met de aankoopprijs van de teruggestuurde goederen. Leveringskosten worden enkel terugbetaald indien de hele bestelling geretourneerd wordt. De retourkosten worden nooit terugbetaald.

6. Kan ik de status van de retour volgen?

Nee, de status van de retour kan je jammer genoeg niet volgen. Hou dus het bewijs van de retour bij voor het geval er iets misloopt, dan kunnen we je vlotter helpen.

Mijn account

1. Ik heb nog geen account. Hoe registreer ik mij?

Om je te registreren klik je rechts bovenaan op "Account" en nadien op "Registreren" of gebruik deze link. Vul daarna je gegevens in en klik op de rode knop "Registreren". Wanneer de gegevens correct zijn ingevuld kom je op de pagina "Accountoverzicht" terecht en is je registratie voltooid.

2. Ik heb al een account. Hoe meld ik me aan of kan ik zien dat ik aangemeld ben?

Door te klikken op "Account" en nadien op "Mijn account" kan je nakijken of je al dan niet ingelogd bent. Wanneer je een accountoverzicht te zien krijgt, ben je ingelogd. Zo niet, dan kan je je hier registreren

3. Hoe pas ik mijn accountgegevens aan?

Klik rechts bovenaan op "Account" en nadien op "Mijn account" om je gegevens te bekijken. Wanneer bepaalde gegevens niet kloppen, kan je deze aanpassen door op "Wijzigen" te klikken. Vul de juiste gegevens in en klik nadien op "Opslaan".

4. Help, ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

Geen nood, wanneer je wachtwoord je even ontglipt is, kan je hem op een veilige manier opnieuw opvragen via de link: https://www.beergiftsbelgium.be/nl/duvel/customer/account/forgotpassword/ . Vul je e-mailadres in en we sturen je een link door waarmee je een nieuw wachtwoord kan kiezen. 

 

Overige

1. Hoe neem ik contact op met de klantendienst?

Om onze klantenservice te contacteren kan je het contactformulier van de webshop invullen of een e-mail sturen naar webshop@duvel.be. We doen ons best om je zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou er wel rekening mee dat dit in drukke periodes iets langer kan duren.

2. Wordt mijn privacy gerespecteerd als ik een online bestelling plaats?

Je privacy is voor ons van groot belang, daarom communiceren we open en transparant over hoe we omgaan met je persoonlijke gegevens. Wil je het zekere voor het zekere nemen, dan kan je ons privacybeleid lezen voor meer informatie.

3. Hoe veilig is het om online te betalen?

Duvel werkt voor de online betalingen samen met de gereputeerde partner Ogone die alles in goede banen leidt. Ogone is marktleider op gebied van e-commerce en garandeert 100% veiligheid qua betalingen die worden verricht.
Voor meer info kan je terecht op het deel algemene voorwaarden.